EVA staat voor Evaluatie, Voortgang & Actie, continue verbetering dus. Meldingen zijn de voeding voor de organisatie om te verbeteren op het gebied van Kwaliteit, Veiligheid en Milieu. Van alle info via e-mail, audits, werkplekinspecties en webformulieren maakt EVA een melding, ongeacht of de melder een bewoner, medewerker of netbeheerder is. In het verleden was de afhandeling hiervan een papieren tijger, waarbij vooral de medewerkers van KVM voor de opvolging zorgden. Het EVA meldingen portaal heeft dat veranderd en koppelt de meldingen aan de lijnverantwoordelijke. Hij of zij kan daarna een correctieve en preventieve maatregel voorstellen. Melders worden automatisch via mail op de hoogte gehouden. Met de SLA monitor borgt het systeem tijdige afhandeling.
KVM beoordeelt en categoriseert de meldingen en geeft indien nodig opvolging. Van alle meldingen ontstaan daarmee dashboards met bijvoorbeeld risico categorieën en onderliggende oorzaken. Aan een melding is ook een contract te koppelen, zodat u als aannemer ook uw opdrachtgever goed kunt informeren.
Naast de meldingen heeft EVA ook een audit monitor. Medewerkers moeten periodiek werkplekinspecties(WPI) en Veiligheid Observatie Rondes (VOR) houden. Op basis van functie bepaalt u hoeveel audits van welk type een medewerker moet doen. Daarna krijgen zij een herinnering dat zij deze moeten gaan doen of dat zij deze binnenkort moeten gaan doen. Er ontstaat hiermee een jaarscore en veel belangrijker een regelmatigheidsscore.
De medewerker doet de audits op een app en afwijkingen komen automatisch als melding binnen in EVA.